Sunday 8 May 2011

Tik..Tik..Tik..

hp: oi jari!

jari: pe oi2!

hp: kau dah tak reti duk diam ke sekarang?

jari: apasal aku nak kene duk diam pulak?

hp: yelah, ko sekarang ni galak pulak menekan kan..
sebelum-sebelum ni tak ada pulak ko nak menekan..
ko bia je aku, tak amik kisah pon pasal aku..
sekarang ni tak habis-habis..
tik..tik..tik..
tik..tik..tik..
dah macam tak reti nak rest..

jari: la kenapa pulak? salah ke aku menekan..
kene cukai ke?

hp: cukai memang tak la, tapi cube ko rest kejap, ni tak kalau boleh 24/7 ko nak menekan..

jari: eh, aku memang dikhaskan untuk menekan, yang ko kecoh-kecon ni nape?

hp: mane aku xkecoh, aku naik lemas dengan ko tau tak?! galak sangat menekan..
lagi satu, naik bingit asik dengar bunyi yg same tiap-tiap masa..
tik..tik..tik..
tik..tik..tik..
sepanjang mase!

jari: halamak ko ni, naik je aku ngan ko tau..
dah bunyi cam tu, yang ko nak bingit kenape?!
kalau boleh tukar bunyi lain tak pe jugak..
ko ingat aku suka sangat ke dangan bunyi..
tik..tik..tik.. 
tu?

hp: eh ko lebih pulak kan..
kalau ko tak suka apasal ko nak menekan jugak?
aku pon naik ngan ko sekarang ni!

jari: ceh, hak tuih! la..
dah ada orang hantar message aku balas la dengan menekan..
kalau tak menekan, ko nak suruh aku nak buat ape?
ko ingat ko tu canggih sangat ke, cakap je message tu ter-type sendiri..
in ur dream la!

hp: betol gak tu kan, kenapa la aku tak terfikir?
banyak sangat memory aku kene simpan sampai lupa yang aku ni jenis yang perlu ditekan..

jari: tu la, lain kali jangan noob sangat..
slotkan kat memory ko tu yang ko tu tak canggih mana pon..
sedar diri tu sikit..
ko tetap perlu ditekan dan tetap berbunyi..
tik..tik..tik..
tik..tik..tik..

0 comments:

Post a Comment